به وب سایت گروه ادبیات عرب کاشان خوش آمدید.
برای تغییر این متن به تنظیمات قالب مراجعه کنید
  • مطالب اخیر سایت
  • جملات زیبا
  • آخرین ارسال های انجمن

    هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد.

    نمونه سوالات درس به درس عربی دوم تجربی و ریاضی

    برای مشاهده ادامه مطلب را کلیک کنید.

                                  گروه ادبیات عرب کاشان سال تحصیلی 92- 93

     

                        سوالات درس به درس عربی سال دوم تجربی و ریاضی       

     

     

              

     

     

             شماره درس

     

                                     موضوع درباره

     

    صفحه

               

    1

          ا لدرس الاول

     

     

                                      (   اسم معرفه و نکره    )

     

    1

               

    2

          ا لدرس الثانی

     

     

                                      (  اعراب اصلی وفرعی )      

     

    2

               

    3

          ا لدرس الثالث

     

     

                                       (   ادامه اعراب فرعی )

     

    3

               

    4

          ا لدرس الرابع

     

     

                                      (  اعراب محلئ و تقدیری )                      

     

    4

                

    5

          ا لدرس الخامس

     

     

                                       ( صفت \ مضا ف الیه )

     

    5

             

    6

          ا لدرس ا لسا د س

     

     

    (مضارع مرفوع \منصوب \ علامت آن)

     

    6

             

    7

          ا لدرس السابع

     

     

    (مضارع  مجزوم \علامت آن)

     

    7

     

    8

          ا لدرس الثامن

     

     

    (فعل  معلوم \ مجهول)

     

    8

          

    9

          ا لدرس التاسع

     

     

    (افعال ناقصه )

          

    9

     

    10

          ا لدرس العاشر

     

     

    (حروف مشبهة بالفعل و لاءِ نفی جنس)

     

     

    10

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ردیف

    بسمه تعالی

     

    نام ونام خانوادگی:

    سوالات درس به درس عربی سال دوم عمومی دبیرستان

    کلاس:                            

    «الدرس الاول»

     

     

     

     

     

    بارم

    1

     

     

     

    التّرجمه:

    الف – الله یَفتَح علینا ابواب رحمته .

    ب – ربُّنا فَتَح عَلَینا خزائن علومه.

    ج – ربِّ یَسِّرلِی أمری .                         

     

    3

    2

    تَرجِم ما اُشیر الیه بخط :

     

    واحلُل عقدةً مِن لِسانی .                  اِنهَج لی الی محبتک سبیلاً سَهلة .

     

     

    1

    3

    للتعریب :

     

    خدا مارا به نورفهم گرامی داشت .

     

    1

    4

    صَحِّح الأخطاء فی الترجمة:

                            

    یُخرِجُنا مِن ظلمات الوهم .     مرا از تاریکی خیال خارج کرد .

                                            

     

    75/0

    5

    عیّن المعارف و نوعها :

                                         انامدینة العلم وعلیِّ بابها

     

     

    25/1

    6

    عین النکره

                      کیَفَ انتَ؟    -     هولاء ِمجتهدونَ   -     الله اکبرُ

     

    75/0

     

    7

    عین المعرفه با لاضافه :  

                                     ربَّ اشرَح لی صدری   

                                 

     

    1

    8

    اکمل الفراغ :

    الف - ............ البیوت جمیلة . (هؤلاء – هاتان – هذه – ذلک )

    ب – لا تنظرون الی ......... المحرمینَ . (حا لِ – حا لٍ – الحا لِ )

     

     

    5/0

    9

    ای المنتخب لیس معرفا ب «ال»

     

    الف – المسجد       ب – الدنیا       ج – النبّی       د – الحُسَین

     

    25/0

    10

    عین الصحیح

    الف – هولاءتلامیذأقویاء :  این ها دانش اموزانی توانا هستند . 

    ب – هؤلاءالتلامیذأقویاء:  این ها دانش اموزان توانا یی هستند .            

    ج – هذاجُهدٌ بلافائدة : این تلاش بدون فایده است  .

    د – هولاء الناسُ یُکرمُوننَی : اینهامردمی هستند که مراگرامی می دارند .

    .              

     

     

    25/0

    11

    کم معرفه فی العبارت :               اللهم افرغ علی هذا الرجل خیرک

     

    الف – ثلاث          ب – اربع          ج -   خَمس           د – سِتّ

     

     

     

    25/0

     

     

     

     

     

     

     

    ردیف

    بسمه تعالی

     

    نام ونام خانوادگی:

    سوالات درس به درس عربی سال دوم عمومی دبیرستان

    کلاس:                            

    «الدرس الثانی»

     

     

     

     

     

    بارم

    1

     

     

     

    التّرجمه:

    الف – نحن نقدرعلی تهیئة الخبز.

    ب – ذهب أبی الی الثفور و سمعتٌ خبر وفاته.

    ج – بادَروا الی سجر التنور .                   

     

    3

     

    2

    انتخب ترجمه کل کلمة :

    القربة – قرع – واحیائی – السوق.      (کوبید – بازار- قرعه کشی – مشک – شرمنده ام)

     

    1

    3

    اکمل الفراغ فی الترجمة:

    ألجأتنی الضرورة الی خدمة الناس: ................مرا به خدمت کردن مردم.........

     

     

    5/0

    4

    صحح الاخطاء فی الترجمه

                            

    اَجعلٌ التمر فی فمه .                    غذا را در دهان قرار دادم

                                            

     

    75/0

    5

    عین الکلمات التی لها علامات فرعیة:

      شربت الغزالتان – هولاء مجتهدون – تحبّ  المحسنین – ذحترم رجلین

     

     

    2

    6

    اکمل الفراغ                 

    الف – العلم والدین ...... للأ نسان (جناح – جناحان-  جناحین )

    ب – یجتهد .......... المدارس (معلمو- معلمون – معلمین )

     

    5/0

     

    7

    مقابل عبارت صحیح (ص) و مقابل عبارت غلط (غ) بگذارید.

    الف - اعراب فرعی مربوط به کلمات مبنی است.

    ب - «ی»درمثنی فقط علامت نصب است.

    ج - «و»در جمع مذکر سالم علامت رفع است.                             

    د -علامت رفع دراسم مثنی«ا» است.                             

     

    1

    8

    صحح الاخطاء:

                         ها تین الشجرتان کبیرتان . من المومنون رجال صد قوا. یأمر الرجلین بالمعرف.

     

     

    75/0

    9

    ما هوالصحیح للفراغ :           سلام علی ...........

     

    الف – مؤمنان       ب – مجاهٌد     ج – مسلمون       د – مجتهدین

     

     

    25/0

    10

    عین الخطا

    الف –هما صادقان         ب – نحن صادقین         ج – الصادقون نجحوا          د – نجح صادقان 

     

     

    25/0

     

     

     

     

     

     

     

    ردیف

    بسمه تعالی

     

    نام ونام خانوادگی:

    سوالات درس به درس عربی سال دوم عمومی دبیرستان

    کلاس:                            

    «الدرس الثالث»

     

     

     

     

     

    بارم

    1

     

     

     

    التّرجمه:

    الف – اَلَّفَ المسلمونَ کتُبُاً فی الصّید لة.

    ب – حَدَثَ اِنفجاروتشکَّلَت السّمواتُ والارض.

    ج – الجبال تَمُرّامامک کما یَمُرّالسحابُ.        

     

    3

    2

    انتخِب ترجمة الکلمات :

    الغامض – شَجَّعَ - وجیزة – الجناح          (با ل – تشویق کرد – مختصرومفید – بسته – پیچیده )

     

    1

    3

    اکمل الفراغ فی الترجمة :

    تَوَصَّلَ الباحثون فی عِلم الفلک الی نظریّة. ..............درعلم ستاره شناسی به نظریه ای ..............

     

     

    1

    4

    صَحَح الأ خطاء فی الترجمه:

    القرآن دُستورٌلحیا تنا الیومّیة.             قران دستورزندگی ما است.                

    5/0

    5

    عین الکلمات الّتی لهاعلا ماتٌ فرعیّة .

     

    کَتَبنا التمریناتِ . عَلَی الله یتوکّل المومنونَ – سلام عَلی ابراهیمَ

     

     

    5\1

    6

    اکمل الفراغ :

    الف – اَلَیس العلم بِ............مِن الجهل .(اَفضَلَ – اَفضَلِ – اَفضَلٍ )

    ب – لاتبطلوا ............کم بالمن .(صَدقاتٍ – صَدَقاتِ – صَدَقاتَ )

    ج - ............. ذهبوا اِلَی الحرب .(المجاهدینَ - المجاهدانِ  - المجاهدونَ )

    د – نَجَحَ ...........فی الامتحانِ .(الطالبَینِ – طالبانِ – طالبٍ – طالبینَ )

     

    1

     

    7

    صَحّح الأ خطاَء:

    رأیتُ طا ئرانِ عَلَی الشجرتانِ .

     

    5\0

    8

    فی ایّ منتخب یُوجَد الاعراب الفرعی ؟

                                     

    الف – ذَهَبَت المعلمات  o         ب – اِحتَرموا المعلمات   o      ج – اُنظرالی المعلمات  o       د – المعلمات یَخرجَن o

     

    75\0

    9

    عیّن الخطأ للفراغ :      سَلّمتُ علی ..........

    الف – التلمذانِ    o            ب – المعلمینَ o        ج – یوسفَ   o           د – المؤمناتِ   o   

     

    75\0

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ردیف

    بسمه تعالی

     

    نام ونام خانوادگی:

    سوالات درس به درس عربی سال دوم عمومی دبیرستان

    کلاس:                            

    «الدرس الرابع»

     

     

     

     

     

    بارم

    1

     

     

     

    التّرجمه:

    الف – قُل الفصل وجانِب من هَزَلَ.

     

    ب – فی ازدیاد العلم ارغام العِدی.

     

    ج – اُطلُب العلم واهجُر النّوم.                   

     

    3

    2

    ترجم اللغات : 

     اَلأغانی :                             الفَتی :                              وَلّی :    

     

    75/0

    3

    اکمل الفراغ فی الترجمة:

    لَیسَ مَن یَقطَعُ طُریقاً بطلاً.   ................را هزنی می کند..........نیست.

     

     

    5/0

     

    4

    للَعریب:

         ارزوهایم رادردنیا کوتاه می کنم .               

                                            

     

    1

    5

    صحح الا خطاء فی الترجمه:

    لا تَقُل اصلی وفصلی ابداً .                   نمی گوید اصل ونسب من . 

    5/0

     

    6

    عین ا للکلمات التی لها الا عراب التقدیری والمحلی :

            هوالّذی اَرَسَلَ رسوله بِالهُدی .

     

     

    1

     

    7

    اکمل الفراغ :

    الف – رایتُ ..............المدینةِ فی المحکمة .(قاضیاً – قاضیَ – القاضی )

    ب - ..............الی الخیرِ کَفاعله .(الدّاعی – الدّاعُی – الداعیَ)

     

    1

    8

    شکل ما ا شیر الیه بخط :

                                      الناس لا یحّبو ن الراضی عَن نفسه

     

     

    75/0

    9

    کدام گذینه درباره اعراب تلک درعبارت «این وجدتَ تلک المحفظة» صحیح است .

     

    الف – منصوب    o          ب – محلّا منصوب   o       ج – محلاّ مرفوع   o           د – تقدیراّ منصوب   o    

     

     

     

    5/0

    10

    عین «المعاصی»بالا عراب التقدیری :

     

    الف –رّبنا اغفرلنامعاصینا  o               ب – المعاصی سَمٌّ    o            ج – بَعّد المعاصی عن نفسک o

     

     

     

    5/0

    11

    ماهو اعراب «الهدی»فی«السلام علی من اتبع الهدی :

    الف – مرفوع تقدیراً     o         ب – مجرورتقدیراً      o     ج – منصوب محلاً    o          د – منصوب تقدیراً   o

     

    5/0

     

     

     

     

     

     

    ردیف

    بسمه تعالی

     

    نام ونام خانوادگی:

    سوالات درس به درس عربی سال دوم عمومی دبیرستان

    کلاس:                            

    «الدرس الخامس»

     

     

     

     

     

    بارم

    1

     

     

     

    التّرجمه:

    الف –نُفَتَّشُ عَن آثار ظَبیٍ له قرونٌ جمیلةٌ.

    ب – اَصبح النمظَرُجمیلاً را ئعاً یَخلبُ القُلوبَ.

    ج – فَطِنَ الظّبی لِوجودنا وهُویَرقُب القَمرَ.    

     

    25/2

    2

    ترجم مااشیرالیه بخط :

    بَلَغَ قِمَّةَ اَحَدِ التّلال فَجَلَسَ .          الظّبی یَمشی بهُدوءٍعَلَی الرّمل

     

    1

    3

    عیّن الصحیح فی  الترجمة :                                                   اهوی عاشق زیبایی را می کشی .

     

                                        تَقتُلُ ظبیاً یعشِقِ الجمال  .                  اهویی  را می کشی که به زیبایی عشق می ورزد .

     

     

    5/0

    4

    صحّح الا خطاء فی الترجمه:

    هو خبیربمسالک غاباتها.             من به راههای جنگل اگاه هستم.                

    75/0

     

    5

    عیّن الصفة ونوعها :

    اهدنا الصراط المستقیم – الکٌتُبُ النّافعةّ مفیدةٌ للتلامیذ – الکتابُ صدیقٌ یُبعِدک عن الضلال

     

     

    5/1

    6

    عین المضاف الیه :

    الصلوة عمودُالدّینِ – اکرم اباک. فی جمیع الأحوال

     

    75/0

     

    7

    اکمل الفراغ:

    جاءَ .............المدارسِ . (معلمون – المعلّمو – معلّمی – معلّمو )

    هذاکتابُ ............. . (ابراهیم ٍ– ابراهیم َ– ابراهیمِ )

    رایتُ خلیفةَ .............. . (المسلمونَ – المسلمینَ )

     

    75/0

    8

    صَحح الاخطاء :

                           ایّام الدّراسة َمِن الأیامِ الجمیلِ .

    5/0

     

    9

    کم مضاف الیه فی هذه العبارت ؟ «الحَسَنُ والحُسَینُ (ع) سیّداشباب اهل الجنّة .                                                     

    الف – واحد   o           ب – اثنان    o      ج – ثلاث    o          د – أربع   o    

     

     

    5/0

    10

    درکدام گزینه  «ی» نقش مضاف الیه دارد ؟

    الف – یا اُختی لاتجزعی o                           ب – یامهدی ادرکنی o

    ج – لاتِجلسی هُنا     o                                       ج – خرج أحدُساکنی الجزیرةِ   o

     

    75/0

    11

    عین الصحیح للفراغ :    کتبواالتمرینات...........    

                                           

    الف – جدیدة ً   o          ب – الجدیدةِ   o                ج – جدیدةَ     o            د – الجدیدةَ   o

     

    75/0

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ردیف

    بسمه تعالی

     

    نام ونام خانوادگی:

    سوالات درس به درس عربی سال دوم عمومی دبیرستان

    کلاس:                            

    «الدرس السادس»

     

     

     

     

     

    بارم

    1

     

     

     

    التّرجمه:

    - لیس َعندی هذا المقدار ولکن اِصبرِ

     

    - جئتُ الیک لِآتکلّمَ حَول مشاکلی فی الحَیاة.

     

    - فَکیفَ تأمرُنی اَنتَ اَن اَفَتح بیتَ مال ِا لمسِلمینَ

     

    25/2

    2

    انتخب ترجمه کل کلمة

    - الرّاتب\ ا کیأس \اَ لَبس \نَدمِ \(کیسه ها -پوشید – پوشاند - پشیمان شد-  حقوق)

     

    1

    3

    اکمل الفراغ فی للترجمة

    راقِبوا حَرکاتِ صاحِبِ المَزرعَة حتّی تُخبِرونی عَنها.مراقب ....................صاحب مزرعه باشید تا مرا از آن..........

     

    1

    4

    عین الترجمة الصحیحه

    - لَن یَعمَلَ عملًاً هاماً.               هرگز کار مهمی را انجام نداده است

     

                                           هرگز کار مهمی را انجام نخواهد داد

     

    75/

    5

    عین الفعل المضارع و حاله اعرابها

    - حینَ یَخَرَجُ مِن عُشَّها لِتطلبَ الِرزقَ.

    - اَمراالله المُسلِمینَ اَنِ یَتَعاونوا علی البَّرو التَّقوی

     

    5/1

    6

    اکمل الفراغ:

    - هَل تُحبُّ............... لغهَ القُران.            (که یاد بگیری)

    - فاصبِروا............... الله بَیننَا.               (تا حکم کند)

    - ............خَطٌر.                               (ما را تهدید نمی کند)

    - ...........                                       (فعل مضارع منصوب <ساعد> للمتکلم وحده)

     

     

    25/1

    7

    شکل ما اشیر الیه بخط:

    - حاوَلَت الطالِبات اَن ًیَجَتهِدنَ فی سَبیل النّجاح

    - بَیت ُالمالِ فی یَدکَ.

     

    1

    8

    کم فعلا مضارعا فی الجملة:

    اِنّهم اَرسلونی اِلیک لکی ارجِع الیهم بِالاخبارِ السّارّه.

    الف) واحد     ب) اثنان    ج) ثلاثه     د) اربع   

     

    75/0

    9

    ما هی حالَه الاعَرابَ فی فعل <یَتَعَلّمُونَ>

    الف) فتحه   o              ب) ثبوت نون    o            ج) مرفوع     o           د) و   o

     

    5/0

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ردیف

    بسمه تعالی

     

    نام ونام خانوادگی:

    سوالات درس به درس عربی سال دوم عمومی دبیرستان

    کلاس:                            

    «الدرس السابع»

     

     

     

     

     

    بارم

    1

     

     

     

    التّرجمه:

    - طیُورُ الأبابیل من کُلِّ صوب، تَصُبَّ الحجارَ علی الغاصبینَ.

     

    - اَنتِ الصُّمُود الذّی لایلینُ.

     

     - اَلکُفّارُ لَم یُؤمنوا بِما اَنزَلَ ال.....             

     

    25/2

    2

    انتخِب ترجمهُ کُلِّ کلمه:

    (الغَصّ،لانَ،صَبَّ،اَتی)                            (آمد،جدید،نرم شد،ریخت،دشنام داد)

     

    1

    3

    اَکمل الفَراغ فی للترجمه:

    التلامیذ ُلَم یُقَصَّرو افی اداء واجَبهُم.دانش اموزان در.............تکلیفشان..............

     

    1

    4

    عین الترجمة الصحیحه

    - لایُشرِکُ الاِنسانُ بعبادة ربّه احداً.            انسان در عبادت پروردگارش احدی راشریک نمی کند

     

     

                                                         انسان نباید در عبارت پروردگارش احدی راشریک کند   

     

    0/5

    5

    عین الفعل المضارع و حاله اعرابها

    - لِینفِق الذّی یُریدُ اِکتسابَ الثَوابِ.

    - لَن یَهلکَ امرؤعَرَفَ قَدرَ نَفسِه

     

    5/1

    6

    اکمل الفراغ:

    - اَلتمیذاتُ لَم ............... فی مساعّدَهِ اخواتِهنَّ.            (کوتاهی نکردن)

    - ................ رَبَّ هذا البَیِت.                               (باید عبادت کنند)

    - ............الطلاب فی اداء واجِبهمُ.                          (تنبلی نمی کنند)    

    - ان ...........الله قرضاً حسناً............لکم                  (قرض دهید-چند برابرمی کند)                     

     

     

    25/1

    7

    شکل ما اشیر الیه بخط:

    - قرات ایات شریفة من القران الکریم

     

     

    1

    8

    کم فعلا مضارعا فی الجملة:

    ماتُقدُّموا لانَفسَکُم من خیرتجدوه عنداالله.

    الف) ثلاثه     ب) واحد    ج) اربع     د) اثنان   

     

    75/0

    9

    ما هی حاله الاعَرابَ فی فعل (لُم َتَجتَهِدوا)

    الف) حذف نون o                ب) جزم   o              ج) و     o           د) لم    o

    75/0

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ردیف

    بسمه تعالی

     

    نام ونام خانوادگی:

    سوالات درس به درس عربی سال دوم عمومی دبیرستان

    کلاس:                            

    «الدرس الثامن»

     

     

     

     

     

    بارم

    1

     

     

     

    التّرجمه:

    - لاتسمحوا انّهم شرذمه قلیلون.

    - اُسرَعوانحوساحة القتال واستشهدوا.                                                                                                          – ماذا تفعلون بهولاء الشباب.                   

     

      3

    2

    ترجم ما اشیرالیه بخط:

    هوِّن علیک لی خطه                            لیله امس کانت حفله عرسه

     

    1

    3

    صحح الاخطاء فی الترجمه:

    لاتترکٌ دین آبا ئک.دین پدرت رارها نمی کنی

     

    1

    4

    عین الترجمة الصحیحه

    کُتِبَ علیکم الصیام.             روزه را برشماواجب کرد                         روزه برشما واجب شد                                           هذاامرلایُقبَلُ.                     این امرقبول نمی شود                           این امری است که پذیرفته نمی شود

     

    5/1

    5

    غیر المعلوم الی مجهول:

    - یَکتب حمید المقالة.                                               نَصرواالمسلمین

     

     

    1

    6

    عین نائب الفاعل ونوعه:

    علی قُتِلَ فی المحراب.                                              الاعداء قُتِلوا فی الحرب

     

     

     

    1

    7

    شکل ما اشیر الیه بخط:

    - یُرزَق الشهید عندالله

     

    5/0

    8

    صحح الاخطاء

    حُذ فت اسم بهلول من جدارً المسجد  

     

    5/0

    9

    ما هو المبنی للمجهول :     یُخرِجون o                    یُجاهِد  o                      یُضَربون    o                تُعَلِّمان  o

     

    5/0

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ردیف

    بسمه تعالی

     

    نام ونام خانوادگی:

    سوالات درس به درس عربی سال دوم عمومی دبیرستان

    کلاس:                            

    «الدرس التاسع»

     

     

     

     

     

    بارم

    1

     

     

     

    التّرجمه:

    الف - لاتنزل النعم من السماء جاهزه

    ب – تحملوا المصاعب وتجرعوا آلاما                                                                                                        ج-  یطا لعون فی ضوء قند یل الحراس         

     

      3

    2

    انتخب ترجمة اللغات:

    حاکی-الهناء-الکدح- دؤوب                  (گوارا،حکایت کرد،زحمت،پایدار،تقلید کرد)

     

    1

    3

     

    اکتب: المردف للقندیل.............. المضاد: العناء # .............

     

    1

    4

    صحح الاخطاء فی الترجمه

    کان المومن ینفق امواله                         مومن مال خود را انفاق می کند                                                                        

     

    5/0

    5

    اکمل الفراغ فی الترجمه

    کان قد بدا دراساته ا لطبیه فی الاربعین من عُمره : ................. در چهل سالگی ..................

     

    5/0

    6

    عبن اسم الافعال الناقصه وخبرها

    صارت الارض مخضره . اصبحوا ا ۀمه للاخرین . التلمیذ کان فی المدرسه

     

     

     

    5/1

    7

    اکتب الجمله مع کان :                                هم مؤمِنونَ :

     

    5/0

    8

    صحح الاخطاء

    لیس الا عداءَقادرون علی ان یتسلطون علینا  

     

    5/0

    9

    اکمل الفراغ :

    الف – المسلمون منتصرون ماداموا ............. (متحدین ِ– متحدون- متحدینَ )

    ب – کان ............ ناجحینَ. (الفلاحان- الفلاحون- الفلاحینَ- الفلاحینِ )

     

    5/0

    10

    عین الصحیح فی التعرب «فارابی بیرون از خانه مطا لعه می کرد»

    الف – الفارابی کان قد طا لع فی خا رج البیت.  o                  ب-  کان الفارابی کان تطا لع فی خا رج البیت.   o

     

    ج - الفارابی کان یطا لع فی خا رجَ البَیت.       o                  د- الفارابی کان یطا لع فی خا رج البیتِ.    o

     

     

     

    5/0

    11

    عین الخطا :

     

    الف – نکون ناجحین  o             ب – اصبحن ناجحاتا   o            ج – الارض صارت مخضرهً    o

    5/0

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ردیف

    بسمه تعالی

     

    نام ونام خانوادگی:

    سوالات درس به درس عربی سال دوم عمومی دبیرستان

    کلاس:                            

    «الدرس العاشر»

     

     

     

     

     

    بارم

    1

     

     

     

    التّرجمه:

    الف –رأیتُ حَرکات البَدربینَ النجُومِ وداخل الغیُوم .

    ب – اَلنباتات تُساعدعَلی تنقیه الجَوّ.

    ج – لَعَلَّ الاُ نسان یُسَبِّح ُخالقَه معَ جَمیعِ الکائناتِ .  

     

    3

    2

    ترجم مااشیرالیه بخط :

    بالفارسیّة : بالنجَّم هم یَهتَدونَ .                         اَنبَتنا حَدائقَ ذاتَ بَهجَه

     

    بالعربیّه : اَلنّباتاتُ «فراهم می کند» طَعامَ الانسان .        تُصبح الأرضُ «سرسبز»

     

    1

     

    3

    اِجمَع الکلمات :                                                 

     

    حَدیقَة ..................                اَلماء .................

     

    5/0

     

    4

    صَحّح الأ خطاء فی التَرجمه:

    لَیتَ الأنسان یُدرک سِرَّ هذا الجَمال .    شایدانسان راز زیبایی را درک می کند (3 خطا)

                 

     

    5/1

    5

    اعرب مااشیرالیه بخط :

    یا لَیتَنی کُنتُ مَعَکمُ .                         لابلیّهَ اَصعَبُ مِن الجَهل .

     

    1

    6

    اکتب الجملة مع «اِنَّ» :

                                       اَلمُومنان صادقانِ  -  اِنَّ ..................

     

    5/0

     

    7

    صَحّیح الأ خطاءَ :

    اَلاتَعلَمُ اِنَّ المبذرونُ  اِخوانُ الشَیاطینَ (3 خطا)

    75/0

     

    8

    عین انواع حرف «لا» :

    الف – المُتکاسِلُ لایعرفُ قیمةَ الوَقتِ o            ب – لاشَی ءَ أضَرُّمِن الجَهل  o                    ج – لاتَعبد وا اِلاّ الله  o    

    75/0

     

    9

    عین «لا» النافیه لِلجنس :

     

    الف – اَلمُومِن لایکذ ب  o         ب – لااُحب الکاذِبینَ   o        ج – لاکاذ ب بَینَنا  o         د – لَستُ کاذباً وَلاحسُوداً o

     

    5/0

    10

    ماهو االخطا :

     

    الف – کُنّا ناجِحیَن           ب – اِنَّ التلمیذاتَ ناجحاتٌ           ج – لا تَلمیذَ فی المَدِرِسَه             د- لعلَّهم یَتَذکّرونَ

     

    5/0

     

    تاریخ: 1393/مهر/9
    نویسنده: arabickashan
    بازدید: 3272
    این دیدگاه توسط helen در تاریخ چهارشنبه 9 مهر 1393 و 22:02 دقیقه ارسال شده است

      وبت خیلی قشنگه خیلی خوشم اومد ازش ایشالا موفق بشی
    این دیدگاه توسط SepiDaR✮ در تاریخ شنبه 12 مهر 1393 و 17:54 دقیقه ارسال شده است

      سلام مهربونم سپیدارم... مطالبت عالیه,دوست دارم ک اونا رو دوستامم بخونن و لایک و نشرش کنند...خوشحال میشم بیایی جامعه مجازی فیس کمپ (دارای مجوز از وزارت ارشاد) *راستی,میتونی با یه تنظیم ساده ,تبلیغ وبلاگتم بجای حق امضات بزاری... Facecamp.ir و یا campchat.ir اینم لینک شخصیمه(خوشحال میشم از این طریق عضو بشی): http://facecamp.ir/signup/invited:cecca6029a01c83a75ead54899a535d7 فدامدات
    این دیدگاه توسط دانلود آلبوم جدید محسن چاوشی در تاریخ شنبه 19 مهر 1393 و 17:19 دقیقه ارسال شده است

      دانلود آلبوم جدید محسن چاوشی با نام پاروی بی قایق با کیفیت عالی 320 و با لینک مستقیم + دانلود آهنگهای روز فقط و فقط در اروم آنلاین http://orumonline.ir/post/792 http://www.orumonline.ir/post/category/11
    این دیدگاه توسط مونا در تاریخ جمعه 25 مهر 1393 و 12:27 دقیقه ارسال شده است

      سلام - آیا می دانید یکی از بهترین روش ها برای بالا بردن پیج رنک و افزایش آمار بازدید تبادل لینک رایگان سه طرفه است ؟ سایت تبادل لینک 8link.ir فرصتی بی نظیر برای افزایش پیج رنک و بازدید شما – برای ثبت لینک خود کلیک کنید : www.8link.ir
    این دیدگاه توسط صبا در تاریخ جمعه 25 مهر 1393 و 15:21 دقیقه ارسال شده است

      سلام – با ثبت لینک خود در دایرکتوری وبلاگ نویسان ایرانی افزایش بازدید و رتبه داشته باشید تمام وبلاگ نویس های ایرانی لینک خود را در این دایرکتوری ثبت کرده اند - ثبت لینک در این دایرکتوری فعلا رایگان است آدرس دایرکتوری : www.zlinks.ir
    این دیدگاه توسط مجله اینترنتی پامپا در تاریخ پنجشنبه 1 آبان 1393 و 07:44 دقیقه ارسال شده است

      آغوشت را تنگ تر کن... حسادت میکنم به هوایی که میان من وتوست آغوشت را تنگتر کن.... بی مرز میخواهمت .... مجله اینترنتی پامپا http://magazine.pampa.ir
    این دیدگاه توسط مجله اینترنتی پامپا در تاریخ یکشنبه 4 آبان 1393 و 08:49 دقیقه ارسال شده است

      ریش سفید داراترین به اندیشه است نه به دارایی و اندوخته . اُرد بزرگ مجله اینترنتی پامپا http://magazine.pampa.ir
    این دیدگاه توسط یک پیشنهاد شگفت انگیز در تاریخ یکشنبه 4 آبان 1393 و 12:53 دقیقه ارسال شده است

      www.iAlexa.ir افزایش بازدید وبلاگ شما افزایش رنک الکسا وبلاگ شما افزایش رنک گوگل وبلاگ شما www.iAlexa.ir
    این دیدگاه توسط hamid در تاریخ دوشنبه 5 آبان 1393 و 22:18 دقیقه ارسال شده است

      ایا میخواهید بدون هیچ زحمتی درامد داشتع باشید ؟کسب درامد از پاپ اپ .فقط خواهشم میکنم زود قضاوت نکنید و فقط برای یک ساعت استفاده کنید اتخاب با شماست .به کاربر های سایت های الکسا رنکینگ بپیوندید و به رایگان از سایت ها(11 سایت) استفاده کنید . www.sitepopup.ir
    این دیدگاه توسط ncreybtresy در تاریخ دوشنبه 9 مرداد 1396 و 22:20 دقیقه ارسال شده است

      topoe71s7l</br> male enhancement pill</br> <a href="http://malesenhancement.com"> male enhancement pills that work</a> </br> &lt;a href=&quot;http://malesenhancement.com&quot;&gt; best male enhancement&lt;/a&gt; </br> &lt;a href=&quot;http://malesenhancement.com&quot;&gt; male enhancement products&lt;/a&gt; </br> male enhancement reviews
    این دیدگاه توسط nqzvzvtresy در تاریخ سه شنبه 10 مرداد 1396 و 02:35 دقیقه ارسال شده است

      topsx95t6n</br> male enhancement cream</br> <a href="http://bestmalesenhancementpills.com"> male enhancement pills that work</a> </br> &lt;a href=&quot;http://bestmalesenhancementpills.com&quot;&gt; male enhancement pills that work&lt;/a&gt; </br> http://bestmalesenhancementpills.com-king size male enhancement </br> male enhancement reviews
    ارسال نظر جدید





    برای افزایش امنیت لطفا کدی را که در تصویر زیر می بینید در کادر وارد کنید :
    CAPTCHA Image   Reload Image
    Enter Code*:


    گزارش مطلب

    در صورت بروز مشکلات زیر از این بخش اقدام کنید :

    - خرابی لینک دانلود
    - خرابی لینک تصاویر و عدم نمایش آنها
    - مشکلات املایی و نگارشی
    - عنوان و موضوع غیر مرتبط و مسائل دیگر

    توضیحات مربوط (الزامی) :

    برای افزایش امنیت لطفا کدی را که در تصویر زیر می بینید در کادر وارد کنید :
    CAPTCHA Image   Reload Image
    Enter Code*: